LOADING ...

CNCO Perform “Pretend” + EXCLUSIVE Interview | MTV Push

139K+ views   |   11K+ likes   |   109 dislikes   |  
16:04   |   Jun 01, 2019

Thumbs

CNCO Perform “Pretend” + EXCLUSIVE Interview | MTV Push
CNCO Perform “Pretend” + EXCLUSIVE Interview | MTV Push thumb CNCO Perform “Pretend” + EXCLUSIVE Interview | MTV Push thumb CNCO Perform “Pretend” + EXCLUSIVE Interview | MTV Push thumb

Transcription

  • ♪ One two three four ♪
  • ♪ I only love you in the middle of the night ♪
  • ♪ That's when you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling I can't fight ♪
  • ♪ And I know it just ain't right ♪
  • (singing in foreign language)
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • (singing in foreign language)
  • ♪ Yeah yeah ♪
  • ♪ Yeah I gotta love when I'm involved ♪
  • ♪ Yeah I gotta show it so it's my fault ♪
  • ♪ Starin' at a problem we can't solve ♪
  • (singing in foreign language)
  • ♪ I only love you in the middle of the night ♪
  • ♪ That's when you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling I can't fight ♪
  • ♪ And I know it just ain't right ♪
  • (singing in foreign language)
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • (singing in foreign language)
  • ♪ Always looking up la-la-la-la ♪
  • ♪ Never kiss and tell that's a no-no ♪
  • ♪ Got it so good ♪
  • ♪ Never let go no ♪
  • (singing in foreign language)
  • ♪ I only love you in the middle of the night ♪
  • ♪ That's when you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling I can't fight ♪
  • ♪ And I know it just ain't right ♪
  • (speaking in foreign language)
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ I only love you in the middle of the night ♪
  • ♪ That's when you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling I can't fight ♪
  • ♪ And I know it just ain't right ♪
  • (singing in foreign language)
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • ♪ I only love you in the middle of the night ♪
  • ♪ That's when you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling I can't fight ♪
  • ♪ And I know it just ain't right ♪
  • (singing in foreign language)
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Get, get it ♪
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ But for now we just ♪
  • ♪ Yeah ♪
  • ♪ I only love you in the middle of the night ♪
  • ♪ That's when you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling I can't fight ♪
  • ♪ And I know it just ain't right ♪
  • - The last album we wrote two songs
  • with this group called Icon which they did Mamita,
  • they did the song called Mamita,
  • and it was our single.
  • And so we were at the studio,
  • and they said, "Yo why don't we just come back tomorrow
  • "since we're free?
  • "And you know, sit down and actually see what comes out."
  • And two songs came out.
  • ♪ Yeah I gotta love when I'm involved ♪
  • ♪ Yeah I gotta show it so it's my fault ♪
  • That was probably the first time that
  • we had that experience as a group
  • to write you know, in the studio
  • and really compliment our voice,
  • and compliment our ideas, you know?
  • They helped us put together
  • 'cause five minds that you know, it's crazy
  • so we need somebody to guide it, that guided us
  • at that time.
  • So that gave us that foot, that first step
  • to writing, to being in a studio,
  • and know what we want, what kinda sound
  • we wanna like you know, project to the people.
  • And yeah, it felt good.
  • (singing in foreign language)
  • This song is kinda like
  • you know messed up. - Messed up.
  • - So this song is kinda messed up,
  • so it's like a--
  • - A happy beat with a messed up, with messed up
  • lyrics basically. - Yeah, it's two couples.
  • You know, they're both in relationships separately.
  • But then at night time, they think about each other
  • and they wanna hookup.
  • So it's like, you know what I'm saying?
  • So it's kinda like they're both cheating
  • on their you know, partners,
  • but they really wanna be each other,
  • you know they kinda wanna be with each other at the end.
  • So that's why it says I only think of you
  • in the middle of the night,
  • I only love you in the middle of the night
  • because of that, you know? ♪ When you're on my mind ♪
  • ♪ I only love you in the middle of the night ♪
  • ♪ That's when you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling I can't fight ♪
  • ♪ And I know it just ain't right ♪
  • - At first we recorded it on English,
  • and then we kind of saw that it wasn't like fully CNCO,
  • so then we kind of translated some of it
  • into Spanish, and then it felt like incredible,
  • a whole different world.
  • So the experience was really cool.
  • I mean for Richard and I, it was the first time
  • like actually singing it in English,
  • and that's what we have loved to do since we were young,
  • obviously in Spanish too,
  • but getting back to that was awesome.
  • And for them three, they got to sing in English,
  • and I feel like it was a way different experience.
  • - Yeah it was a challenge 'cause English is not
  • our first language, so it was a challenge.
  • Like I spent a lot of time on the studio
  • trying to record the stuff like
  • very well to try to pronounce every words.
  • I try to sing the English part in life
  • 'cause I really like how it sounds in English,
  • but at the end of the day the original track
  • is in Spanish. - Never came out.
  • (all laughing)
  • ♪ That's when you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling I can't fight ♪
  • ♪ And I know it just ain't right ♪
  • - With the Pretend, it was like
  • to test the waters, you know?
  • We were trying to test the waters,
  • see what our American, our English speaking fans,
  • what they would think about the song,
  • and also people in Asia, and Europe,
  • you know, people that don't really speak Spanish,
  • they could really relate to the song,
  • and people ended up liking it.
  • You know, it was just a song to see how they reacted,
  • and they loved it.
  • So we hope to do more things like this.
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ For now we just ♪
  • ♪ And for now we just pretend ♪
  • ♪ Yeah ♪
  • - Hey what's up everybody, we are
  • - [All] CNCO
  • - And we're about to push play.
  • - You already know. - Yeah.
  • - Like that,
  • you know like this. ♪ When you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling I can't fight ♪
  • ♪ And I know it just ain't right ♪
  • (singing in foreign language)
  • - Kanye West, Stronger.
  • I feel like it's just Kanye.
  • He's you know, anything that Kanye
  • just puts out is fire. - But the words too,
  • it's telling you to push harder,
  • and be stronger. - How old is that song?
  • - Probably like 10 years old,
  • about. - Wow, and it's still
  • a dope song. - Yeah.
  • (singing in foreign language)
  • - Gasolina was everywhere,
  • everywhere. - That was the first
  • Reggaeton song I've ever sang.
  • (speaking foreign language)
  • - It was in every party, and every house.
  • Like every family party, everything,
  • every radio, every store,
  • like it was everywhere.
  • - This made me remember to the school
  • when we have parties in the house, you know?
  • (all laughing)
  • (singing in foreign language)
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • - For me, I feel like I just put a Hip Hop playlist,
  • - Oh Hip Hop playlist. - Hip Hop playlist,
  • or-- - 50 Cent?
  • - Yeah, yeah, like 50 Cent, you know, Eminem,
  • one of those, and yeah,
  • I feel like that just gets me going.
  • (singing in foreign language)
  • - Before I go to the stage,
  • I like to listen trap.
  • - Aye! - Trap,
  • that really get me excited and pumped.
  • - I like to hear (speaking foreign language)
  • The Bad Bunny,
  • yeah bad bad bunny.
  • I don't know why, but it motivate me like,
  • it make me feel like that, you know?
  • - I like to listen to Like I Love You by JT.
  • Yeah, it just gives me like a different vibe I guess.
  • ♪ That's when you're on my mind ♪
  • ♪ Every time I get the feeling ♪
  • - Havana.
  • Havana is a good song by Camila and Daddy Yankee.
  • I feel like remix is cool.
  • I Like It Like That by Cardi B.
  • (singing in foreign language)
  • - Never Again. - Never Again by JT.
  • I don't know why I was with the hand.
  • (all laughing) - He's like in school like
  • pick me teacher!
  • - Okay I really love one song of us
  • that is (speaking foreign language),
  • and it's super, the lyrics,
  • the lyrics is really emotional.
  • ♪ Ba-Ba-Ba-Ba ♪
  • ♪ For now it just ♪
  • ♪ But for now we'll just pretend ♪
  • ♪ Yeah ♪
  • (all humming)
  • (lighthearted music)
  • (singing in foreign language)
  • (singing in foreign language)
  • One, two, three.
  • (instrumental music)
  • (singing in foreign language)
  • (all humming)
  • (singing in foreign language)
  • - I used to play the flute,
  • but-- - That's a recorder,
  • try again. (laughs)
  • I take my recorder seriously.
  • - What's up girl, are you from Tennessee?
  • 'Cause you're all, no.
  • (all laughing)
  • - Oh my God!
  • - What's up MTV, we are
  • - [All] CNCO
  • - and we're gonna answer some questions
  • based on our song titles.
  • - Yeah. - Yeah, check it out.
  • (singing in foreign language)
  • ♪ But for now we just pretend ♪
  • - So like when we were little kids,
  • we definitely did try to become superheros.
  • We'd have like those outfits,
  • I had a Hulk, I had like
  • the little gloves. - I had Spider-Man.
  • - Superman. - Iron man.
  • - Oh, I remember I had these Spider-Man piLlows
  • that I used to like beat up every time.
  • Spider-Man was like this,
  • and it was like a full pillow,
  • and I used to like punch him.
  • (singing in foreign language)
  • So for Reggaeton, three tips.
  • I feel like it's get close,
  • very close. - You gotta make sure
  • you're in a good mood.
  • - Good mood,
  • good vibes always. - Happy, you gotta be happy.
  • - And just break it down, you know?
  • - Just break free.
  • - Yeah, just be free,
  • and just-- - A bird.
  • - The whole point of Reggaeton is dancing close.
  • It's like a very,
  • one-on-one you know? - It's like intimate.
  • - Yeah sensual like movements.
  • ♪ Hey DJ ♪
  • (singing in foreign language)
  • (speaking foreign language)
  • - [All] Aye!
  • (singing in foreign language)
  • (speaking foreign language)
  • - For me I'll ask the DJ to play Sicko Mode by Drake.
  • - I'd tell the DJ to play Hey DJ.
  • - Hey DJ by CNCO. - That's great,
  • that's a very original song, you know?
  • - For me (speaking foreign language).
  • - [All] Aye!
  • - Before any party,
  • I just tell the DJ, "DJ play (speaking foreign language)"
  • (singing in foreign language)
  • - Beautiful inside and outside.
  • - Genuine.
  • - She have to love me. - If she know how to cook,
  • that's good.
  • - She have to be funny.
  • - She gotta love music too.
  • 'Cause there's shorties that like,
  • you know they, (all laughing)
  • like they're cute, but they don't really like
  • like to be in a studio, or they don't like
  • to listen to music, you know?
  • - She have to love chocolate too
  • because I love chocolate. - That's right.
  • - (laughs) 'Cause I love chocolate.
  • (singing in foreign language)
  • - Do you play soccer?
  • 'Cause you're a keeper.
  • - Aye, aye. (all laughing)
  • - Shorty does your feet hurt?
  • 'Cause you been running through my mind all day, you know?
  • - What's up girl, are you from Tennessee?
  • 'Cause you're all, no.
  • (all laughing)
  • - Oh my God!
  • - Yo, she definitely ain't gon' hookup with you
  • no more bro like.
  • - Are you from Tennessee?
  • Because you're the only 10 I see.
  • - That was great.
  • - You don't have attitude, take four.
  • (speaking foreign language)
  • - Aye. (speaking foreign language)
  • - Really romantic, you know?
  • - That was intense.
  • - Hey girl, your eyes are the first thing
  • that I wanna see in the morning.
  • - That's great, yeah that's great,
  • very romantic. (all laughing)
  • That was amazing, you know?
  • I find a love, (stammers) hit that, hit that,
  • that was great, that was great.
  • - So those are some of our tracks,
  • we hope you guys enjoyed 'em and peace out.
  • - See you guys soon. - We love you so much.
  • - CNCO is in the house,
  • we love you. - Kisses.

Download subtitle

Description

CNCO perform their hit single “Pretend” right before we sit down with them for an exclusive interview diving into the writing and production process behind the track & so much more.

Subscribe to MTV: http://goo.gl/NThuhC

More from MTV:
Official MTV Website: http://www.mtv.com/
Like MTV: https://www.facebook.com/MTV
Follow MTV: https://twitter.com/MTV
MTV Instagram: http://instagram.com/mtv

is your destination for the hit series , , , , , and much more!